dijous, 25 de juliol del 2013

La vida, estranyament perfecta


M’ha despertat amb un petò molt llarg. Aquesta nit, com tot l’estiu, he dormit malament, una son xopa de suor i somnis absurds. Però el seu petó m’ha refrescat de cap a peus, banyant-me en una brisa suau amb aroma de felicitat. Mai celebrem els dies dels nostres sants, però ella sempre se’n recorda del meu i, el matí de Sant Jaume, cada any, en acabar d’obrir els ulls, mig rient, em felicita. Ahir vam treballar tot el dia, quasi no ens vam trobar. Avui és festa i les meves mans la busquen amb l’alegria dels qui celebren cada matí l’acte meravellós de despertar junts. Un dia més. Un dia guanyat.
Esmorzem al costat de la porta oberta cap al jardí. Passa aire fresc i fa olor d’herba. Encara no fa massa calor. Tinc la seva mà descansant sobre la meva i el cafè acabat de fer es reflecteix en els seus ulls riallers. A vegades, la vida sembla estranyament perfecta, em diu, i les paraules regalimen dels seus llavis com gotes de pluja i mel.

Ningú vol agafar el telèfon quan el seu crit trenca el miratge. Als ulls de la meva dona tremola una ombra gris. Sense saber com, la imatge dels nostres fills atrapats entre la ferralla d’un tren fet de restes humanes m’obre les entranyes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Multumesc. Gràcies. Gracias. Thank you.